Onze mensen
Uitgelicht
Home » Onze mensen »
Ambassadeurschap is een werkwoord
Ambassadeurschap van je medewerkers is de meest efficiënte wijze om je organisatie te positioneren als aantrekkelijke werkgever. Communicatie – intern en extern – vertrekt steeds vaker vanuit de verhalen van ambassadeurs.
Ambassadeurschap mag geen project zijn, maar vraagt permanente inspanningen. Via focusgroepen in 2022 werd een actieplan ambassadeurschap uitgewerkt dat in 2023 werd uitgerold. Via een interne awarenesscampagne over heel Vlaanderen begin 2024 werden medewerkers bewust gemaakt van het belang en de impact van ambassadeurschap. In het najaar werd hier een conversiecampagne aangebreid: via een formulier kunnen medewerkers zich permanent als ambassadeur aanmelden en hun voorkeuren aangeven. Dat kan ook via mail, telefoon of mondeling door een communicatiecollega aanspreken. Ook collega’s die in contact staan met andere medewerkers, hebben een belangrijke signaalfunctie om nieuwe mensen aan te brengen.
Ambassabuddy’s
Ambassadeurs bij het Wit-Gele Kruis Limburg ontvangen een periodieke nieuwsbrief met tips, tricks, good practices en soms een sneak preview. Via laagdrempelige opleidingen zoals “sociale media voor dummy’s” worden drempels verlaagd. Binnen de organisatie wordt bovendien een waarderende cultuur t.o.v. ambassadeurs gecultiveerd. De nadruk ligt op employer branding en rekrutering. Ambassadeurs die meewerken aan campagnes, jobbeurzen of rekruteringscommunicatie, worden “ambassabuddy”. Jaarlijks worden ambassabuddy’s uitgenodigd voor een event om hen te bedanken voor hun engagement.